tisdag 23 februari 2010

Tredje gången gillt?

Jag har skapat mig en egen teori inför lördagens sista delfinal. Vinnarna 2008 & 2009 har vissa saker gemensamt, kan ni gissa vilka?

Jo, Charlotte Perelli (2008) & Malena Ernman (2009) är båda två kvinnliga soloartister, inga duetter eller grupper här inte. Föga övertygande tänker ni... men jag har inte lagt fram mitt trumfkort ännu ;).

Charlotte ställde upp som bidrag nummer 8 i fjärde delfinalen 2008 & vann sedan den stora finalen här i Sverige två veckor senare.

Malena ställde upp som bidrag nummer 8 i fjärde delfinalen 2009 & vann sedan den stora finalen här i Sverige två veckor senare.

Kanske en slump, kanske inte. Ifall statistiken håller i sig blir årets vinnare alltså Sibel Redzep. Ytterliggare en kvinnlig soloartist som ställer upp som bidrag nummer 8 i den fjärde delfinalen. Framtiden får utvisa.



Charlotte 2008

Malena 2009


Sibel 2010 (?)


__________________________________

Ja hörrni, jag har ingen aning. Jag har inte ens hört Sibels låt.

Men representerar hon oss på scenen i Oslo i Maj, kom då ihåg var ni hörde det först ;).

3 kommentarer:

Jennie sa...

spännande vi får se på lördag!!!

Anonym sa...

Sofia!!!! Det här var det sjukaste jag har varit med om.. jag håller på med några arbetsprover inför en skola jag söker till, där vi ska designa ett partytält, och helt plötsligt kommer en bild på dig upp.. henne känner jag igen tänkte jag, och där var du, haha!! Linda från nöjds, kungssten =) Hoppas allt är bra! Kram

Sofia sa...

Haha där ser man! Vad sökte du på då? Internet är inte så stort som man tror ;). Allt är bara bra med mig, med dig också? :). Kramar