söndag 21 februari 2010

En vit helg!

Ingen har väl kunnat missa de enorma mängder snö som fallit över vårt avlånga land i helgen? Vi hade roliga planer för både lördag & söndag men de fick tyvärr ställas in... klass 2-varning & man skulle inte gå ut om man inte var tvungen... det räckte bra med att ta sig till & från jobbet, haha ;).

Men helgen har varit mysig ändå! Kenzo fick stanna ytterliggare en natt, så vi har busat som bara den. Igår gjorde jag & Markus egen pizza som vi gottade oss med framförschlagern & kvällens (för mig) självklara vinnare, Darin! Oh sicken låt, en lite tår letade sig ut ur ögat till följd av den fina texten & jag lyfte luren för att rösta.

Idag lekte jag lite Bree & bakade scones till frukosten, & någon timma senare fick vi besök. Mest kom väl besökarna för att de ville hämta hem sin kära hund, men vi fick lura in dom på lite fika så vi fick prata av oss vi också :).

I eftermiddags skulle vi egentligen hem till Jennie, Rickard & Julia, men detta fick som sagt ställas in pga den dumma snön... synd! Ist blev det en promenad i kylan & busig som jag är kastade jag en & annan snöboll på Markus :D.

Nu ska vi mysa här med film & lite vin, så en helt vit helg blev det inte trots allt, bara utanför fönstren, inte härinne. Imorgon är det jobb igen så då väntar nya friska tag.




Sitter förresten i soffan & skriver från Amelia, som jag glömt att visa er. Vår söta minidator som egentligen bor i sovrummet & spelar fin musik för oss till helgfrukostarna, men som även är väldigt lagom stor att ha i knäet. Rosa & fin är den & mest min, men lite bådas ;). Hihi.

3 kommentarer:

Jennie sa...

Åh så söt! Ja himla synd att söndagen ställdes in men sånt händer. Ses på lördag istället. Tror du vi får se schlagern? Puss

Ella sa...

Hej gumman...sicken söt dator...passar dej...läcker färg...med mina ord stilig=) Vi ses på lördag...ta med ngt å dricka, samt ett glatt humör och trilla in när ni känner men ca 18,30 blir bra...pössar

Sofia sa...

Jennie: Ja det var det verkligen, hade sett fram emot det... men lördag ja! Ska bli jättekul, men vågar inte svara på ifall vi får se ngn schlager... ;).

Ella: Tack så mkt! Hihi ja visst är den fin :). Vi satsar på 18.30, låter som en bra tid! Dricka ska vi allt fixa :). Har stora förväntningar på lördagskvällen efter förra årets fantastiska parmiddag! Hade så kul!