måndag 15 mars 2010

Schlagerfinal hos Nicklas

I lördags bjöd Nicklas in oss på schlagermys & fest! Roliga människor, god mat & härlig musik, ja kvällen var minst sagt lyckad. Vi fick snittar & bubbel, potatisgratäng & fläskfilé, & som pricken över i:et avslutades det hela med marängswiss, smaskens!

Vad tyckte ni om finalen då? Själv tycker jag att Anna har en väldigt fin låt men den kanske inte var min självklara favorit. Jag hade hellre sett Erik Saade i Oslo (eller Neo då som sagt, ifall jag fått välja), men hon är duktig & har en bra röst så det var helt ok ändå!
Självklart styrde vi även upp lite vadslagning så de som ville fick satsa 20kr på den de trodde hade störst chans att vinna. Fantasin var det väl sådär med eftersom 6 av 15 röstade på Anna, 5 st på Timoteij, 2 på Erik Saade & 1 på Ola samt 1 på Peter Jöback... Peters röst stod jag för. Hade tänkt rösta på Saade men i sista sekunden fick jag för mig att Peter hade större chans & jag såg min chans att stå där som ensam vinnare med alla pengar i handen vid kvällens slut (det var jag som hade hand om allting så jag visste ju vilka de andra röstat på). Min snilleblixt gick ju sådär, kan man lugnt säga. Men friskt vågat hälften vunnet!

När finalen var slut satte vi igång Nicklas musik ist. Där fanns alla schlagerlåtar jag kunde komma på & säkert lika många därtill. Det blev massor av dans & jag kan bara konstatera att jag jobbar med väldigt sköna & härliga människor!


Sofie, Cassie, Jag, Emmelie & Victoria klämde ihop oss i soffan när det var dags för final.
Lennart var glad!

Andreas & Cassie likaså...
... & jag & sofie också!
Dans dans

& mera dans ;).

1 kommentar:

Jennie sa...

JAG VILL MÄÄÄÄÄÄ!!! Puss