tisdag 1 april 2008

Måndag = Ledig!

Just det, Idag var jag ledig! Känns väldigt lyxigt att vara ledig på en vardag måste jag säga, känns på nåt sätt som att man får ut mycket mer av dagen då än på helgen!


Började iaf dagen med att traska iväg till Valhalla för lite simning & härlig bastu.


Efter det tog jag bussen hem till Backa för att umgås lite med pappsen. Vi tog oss en promenad till IKEA, & där blev det köttbullar med potatis till, & lite shopping såklart =).
Sedan traskade vi hem igen, & väl hemma gjorde pappa (som blivit en riktig Barista på sista tiden) varsin Latte åt oss... jag ägnade mig under tiden åt att bränna av hans födelsedagsschlagercdskiva (<== vad långt det blev där...) & skriva ut omslag... sedan fikade vi & lyssnade på schlager, mysigt =).


Efter Backa åkte jag hem en sväng & bytte om, sedan in till stan igen & mötte lilla Ella. Vi tog oss en sväng i Haga, syftet var att hitta ett mysigt cafe, men tyvärr stängde alla kl20 redan så vi gav upp... (men vi kommer tillbaka! Bara lite tidigare nästa gång). Skam den som ger sig.
Efter en kort promenad (jädra människa till att ha fått central lägenhet ;D) så kom vi till hennes & Mackans nya lägenhet! Åååh den var fin kan jag säga. Mitt i Vasastan med, kap kap kap. Tror det blir riktigt bra när ni kommit iordning.
Vi ägnade oss åt att surfa runt lite & kika möbler, & sedan gick vi ut igen i hopp om att hitta ett cafe som faktiskt hade öppet!
Hamnade tillslut på Mio, där blev det kvällsmat i form av Te & fralla med ost & skinka, vi pratade om allt & inget, & när klockan var 23 var det stägningsdags, så det var bara att vandra vidare.


Nu sitter jag här & snart ska jag sova. Hoppas att ni har haft en bra dag! Det har jag :).


3 kommentarer:

Lindiz sa...

Café Mio är mysigt... goda smoothies har dom oxå!

Jennie sa...

Härligt härligt, men farligt farligt att vandra ute så sent själva... nej nästa gång vill jag med på fika...hallå jag bor ju bara två fötter från ella ni kunde ju kommit hit här fanns massa goa frallor =)

Ella sa...

Det var hur mysigt som helst, gamling